fredag 16 april 2010

"Baskervilles hund" av Arthur Conan Doyle

Jag har läst boken Sherlock Holmes- Baskervilles hund vars författare är Arthur Conan Doyle. I boken berättar Watson om den han jobbar för vars namn är Sherlock Holmes, världens bästa detektiv och när han utreder fallet om sir Charles Baskervilles död. Den viktigaste händelsen jag kan komma på är när doktor Mortimer berättar att han såg fotavtryck från en enorm hundliknande best som det pratas om i en legend som har med släktet Baskerville att göra. Detta händer under 1800-talet och själv tycker jag att allt detta är hyfsat trovärdigt.

Språket är lite gammeldags. Denna bok är helt klart en deckare. Jag tycker att den är bra för att man känner spänning man den är väldigt tråkig i början för att det var bara prat och information och nästan ingen handling. Jag rekommenderar denna bok till dig som älskar deckare.

Av: Anton Seppälä Nordness

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar