fredag 4 december 2009

"Nödrop på nätet" av Michael Coleman

Den här boken är en ungdomsdeckare och den är första boken i serien "Internetdetektiverna".

Den handlar om Rob, Tamsyn, Josh, Mitch, Lauren och Tom. Rob är handikappad och hans föräldrar vill inte att han går i skolan, så han får privatlektioner av en kvinna som heter Elaine. Rob är duktig på datorer och han mejlar med Tamsyn och Josh som bor i samma stad som han. Fast han mejlar också med Mitch, Lauren och Tom. Tamsyn och Josh är bra vänner som går i samma skola. En dag får Tamsyn ett meddelande där det står: Tamsyn, hämta hjälp :( (L:-D:-DVI-). Nu måste Tamsyn och Josh lista ut vad de olika tecknen betyder.

Jag tycker de viktigaste huvudpersonerna i den här boken är Tamsyn, Josh och Rob. Tamsyn verkar vara en snäll tjej som har svårt att tro på saker innan hon försökt det. Josh verkar vara en väldigt försiktig kille och Rob verkar vara ett "datafreak".

Den här boken har ganska långa meningar och liten text. När jag läste flöt det på bra. Det byggs väldigt ofta upp spänning i den här boken!

Jag tycker att boken är läsvärd och rekommenderar den till sådana som gillar lite svåra böcker och spännande böcker. Jag tänker läsa fler böcker om Internetdetektiverna. Den får 9/10 av mig!!

Av: Johanna Billing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar